Baranki w pieluchach - Gorzkie mleko
Raz w tygodniu pokazujemy atrakcyjny, ambitny film, na który rodzice mogą przyjść wraz ze swoimi pociechami. Prezentujemy filmy premierowo goszczące na naszych ekranach.
Aby zapewnić naszym specjalnym gościom maksymalny komfort filmy są wyświetlane przy słabo wyciemnionej sali oraz z dźwiękiem odpowiednio przyciszonym. Poza tym, świadomi niewygody towarzyszącej wyjściu z maluchem na drugie piętro, gwarantujemy, że nasza obsługa dołoży wszelkich starań, aby ten problem nie zaprzątał głowy naszych Widzów!
7 stycznia rozpoczynamy nowy Barankowy sezon pokazem GORZKIEGO MLEKA, rewelacji ubiegłorocznego Berlinale w reżyserii Claudii Llosy.
Wśród zakupionych biletów na pokazy Baranków, raz w miesiącu odbywać się będzie losowanie nagród ufundowanych przez Pieluszkarnię lub Sklepik Naturalny.
BILETY: tylko 10 zł!
czwartek, 7 stycznia, godz. 11.00
GORZKIE MLEKO | LA TETA ASUSTADA
reż. Claudia Llosa, Peru/Hiszpania 2009, 100'
MFF Berlin 2009: Złoty Niedźwiedź i Nagroda FIPRESCI
5. Festiwal FILMY ŚWIATA ALE KINO!: Nagroda Krytyki przyznana przez dziennikarzy miesięcznika "KINO"
Peruwiański kandydat do Oscara 2010
Drugi, po doskonałym debiucie Madeinusa, film Claudii Llosy. Reżyserka opisuje go jako „symboliczną podróż od strachu do wolności”. To opowieść o przebudzeniu, stopniowym odnajdywaniu radości życia i własnej wartości. Bohaterką jest młoda indiańska dziewczyna (w tej roli znana z Madeinusy Magaly Solier), która przyjeżdża z prowincji do Limy. Film, podobnie jak Madeinusa, zanurzony jest w indiańskiej magii i andyjskich mitach. Wspaniałe zdjęcia, a przede wszystkim nasiąknięta emocjami muzyka i śpiew głównej bohaterki, czynią z Gorzkiego Mleka obraz pełen poetyki i liryzmu.
Reżyserka o filmie: Nasza historia rozpoczyna się od przedstawienia sytuacji młodej kobiety cierpiącej na syndrom „gorzkiego mleka”. Filmowa opowieść ewoluuje wraz z przemianą postaci, która odbywa się na skutek wielu nieoczekiwanych zdarzeń, jednak w centrum historii pozostaje ukrywany przez kobietę sekret. Film w dużym stopniu opowiada o tym, co mnie fascynuje, o niewidzialnym ciężarze, który człowiek nosi w sobie. Mówię tu o skutkach przemocy wobec kobiet. Gorzkie mleko nie jest jednak oskarżeniem, lecz fi lmem o zrozumieniu, przebaczeniu i pojednaniu.
Dzieło o niezwykłych walorach artystycznych. Variety
Drugie w karierze dzieło 33-letniej Claudii Llosy wpisało się w główny nurt festiwalu w Berlinie, jakim było ukazywanie bolesnych, a zarazem bardzo indywidualnych doświadczeń. Bohaterka, młoda Peruwianka Fausta, lęk przed światem niejako wypija z mlekiem matki, która padła ofiarą gwałtu (...). Lęk ten nosi w sobie i wbrew toczącemu się dookoła życiu tkwi w swoistej izolacji. Sposobem oswojenia odziedziczonej traumy staje się śpiew. Tygodnik Powszechny
Cykl polecają:
Aby zapewnić naszym specjalnym gościom maksymalny komfort filmy są wyświetlane przy słabo wyciemnionej sali oraz z dźwiękiem odpowiednio przyciszonym. Poza tym, świadomi niewygody towarzyszącej wyjściu z maluchem na drugie piętro, gwarantujemy, że nasza obsługa dołoży wszelkich starań, aby ten problem nie zaprzątał głowy naszych Widzów!
7 stycznia rozpoczynamy nowy Barankowy sezon pokazem GORZKIEGO MLEKA, rewelacji ubiegłorocznego Berlinale w reżyserii Claudii Llosy.
Wśród zakupionych biletów na pokazy Baranków, raz w miesiącu odbywać się będzie losowanie nagród ufundowanych przez Pieluszkarnię lub Sklepik Naturalny.
BILETY: tylko 10 zł!
czwartek, 7 stycznia, godz. 11.00
GORZKIE MLEKO | LA TETA ASUSTADA
reż. Claudia Llosa, Peru/Hiszpania 2009, 100'
MFF Berlin 2009: Złoty Niedźwiedź i Nagroda FIPRESCI
5. Festiwal FILMY ŚWIATA ALE KINO!: Nagroda Krytyki przyznana przez dziennikarzy miesięcznika "KINO"
Peruwiański kandydat do Oscara 2010
Drugi, po doskonałym debiucie Madeinusa, film Claudii Llosy. Reżyserka opisuje go jako „symboliczną podróż od strachu do wolności”. To opowieść o przebudzeniu, stopniowym odnajdywaniu radości życia i własnej wartości. Bohaterką jest młoda indiańska dziewczyna (w tej roli znana z Madeinusy Magaly Solier), która przyjeżdża z prowincji do Limy. Film, podobnie jak Madeinusa, zanurzony jest w indiańskiej magii i andyjskich mitach. Wspaniałe zdjęcia, a przede wszystkim nasiąknięta emocjami muzyka i śpiew głównej bohaterki, czynią z Gorzkiego Mleka obraz pełen poetyki i liryzmu.
Reżyserka o filmie: Nasza historia rozpoczyna się od przedstawienia sytuacji młodej kobiety cierpiącej na syndrom „gorzkiego mleka”. Filmowa opowieść ewoluuje wraz z przemianą postaci, która odbywa się na skutek wielu nieoczekiwanych zdarzeń, jednak w centrum historii pozostaje ukrywany przez kobietę sekret. Film w dużym stopniu opowiada o tym, co mnie fascynuje, o niewidzialnym ciężarze, który człowiek nosi w sobie. Mówię tu o skutkach przemocy wobec kobiet. Gorzkie mleko nie jest jednak oskarżeniem, lecz fi lmem o zrozumieniu, przebaczeniu i pojednaniu.
Dzieło o niezwykłych walorach artystycznych. Variety
Drugie w karierze dzieło 33-letniej Claudii Llosy wpisało się w główny nurt festiwalu w Berlinie, jakim było ukazywanie bolesnych, a zarazem bardzo indywidualnych doświadczeń. Bohaterka, młoda Peruwianka Fausta, lęk przed światem niejako wypija z mlekiem matki, która padła ofiarą gwałtu (...). Lęk ten nosi w sobie i wbrew toczącemu się dookoła życiu tkwi w swoistej izolacji. Sposobem oswojenia odziedziczonej traumy staje się śpiew. Tygodnik Powszechny
Cykl polecają: