kpb

Manhattan Short Film Festival 2024

MANHATTAN SHORT FILM FESTIVAL
niedziela, 6 października 2024, godz. 17.45
Kino Pod Baranami

https://kinopodbaranami.pl/images_lib/doc_14666_0.jpg

Wielkie święto krótkich metraży -  Manhattan Short Film Festival - już 6 października u nas! Pokazy pod tym szyldem odbywają się w krakowskim Kinie po raz dziewiętnasty. W programie jest dziesięć filmów krótkometrażowych z różnych stron świata.

Manhattan Short Film Festival to festiwal, który odbywa się w setkach miejsc: kinach, muzeach, bibliotekach, uniwersytetach, rozsianych po całym świecie. Od dziewiętnastu lat bierze w nim udział również Kino Pod Baranami.

Manhattan Short Film Festival to nie festiwal objazdowy, lecz wielkie, ogólnoświatowe święto kina. Dzięki temu wydarzeniu widzowie na całym globie mogą oglądać świetne krótkie metraże i typować swoich faworytów.

U nas pokaz Manhattan Short Film Festival odbędzie się w niedzielę, 6 października, o godzinie 17.45. Widzowie obejrzą 10 krótkich filmów, a następnie zadecydują, który z nich zasługuje na główną nagrodę Festiwalu.

W programie są filmy, których twórcy zastanawiają się nad trudami życia w świecie zdominowanym przez nowe technologie (I’m Not a Robot), nad konsekwencjami kłamstwa (Pathological) i ciężarem odpowiedzialności za bezpieczeństwo innych (Alarms). Opowiadane historie zachęcają do refleksji na temat przesyconego męskością świata reklamy (The Talent), relacji międzyludzkich (Dovecote, Favourites), nieoczywistych więzi (Room Taken) oraz tabu menstruacyjnego (Jane Austen's Period Drama). Warte uwagi są dwa krótkie metraże dotykające tematyki wojennej. Film Mother rozgrywa się we współczesnej Ukrainie, a The Man Who Could Not Remain Silent w ogarniętej wojną Bośni. Drugi z tytułów zdobył w tym roku Złotą Palmę dla filmu krótkometrażowego na festiwalu w Cannes.

W tegorocznych krótkich metrażach wystąpili m.in.: Emma D'Arcy (serial Ród smoka), Zoe Saldana (Avatar), Stephen Curry (Thor: Miłość i grom) i Leo Suter (serial Wikingowie: Walhalla).

Widzowie uczestniczący w pokazie mogą wziąć udział w głosowaniu na NAJLEPSZY FILM oraz NAJLEPSZEGO AKTORA/AKTORKĘ.

Filmy zostaną pokazane w oryginalnej wersji językowej z angielskimi napisami, bez polskiego tłumaczenia.

Czas trwania pokazu: 156’ (w tym przerwa: 8 min)

BILETY: 28 zł

HARMONOGRAM:
niedziela, 6 października, g. 17.45
Sala Czerwona

niedziela, 6 października, g. 17.45
Sala Biała


O FILMACH:
THE TALENT
(Thomas May Bailey) GB 2023, 15'

https://kinopodbaranami.pl/images_lib/doc_14667_9.jpg

Na planie reklamy luksusowego samochodu niedoceniany asystent postanawia wykorzystać swoją szansę, by zwrócić na siebie uwagę gwiazdy. Pełne napięcia studium męskości, dojrzewania i pożądania.

| On the set of a luxury car commercial, an overlooked assistant seizes his chance to get noticed by the star. A tense exploration of masculinity, becoming and desire.


I'M NOT A ROBOT
(Victoria Warmerdam) NL 2023, 22'

https://kinopodbaranami.pl/images_lib/doc_14667_3.jpg

Kobieta wielokrotnie oblewa test bezpieczeństwa. Jej człowieczeństwo zostaje poddane w wątpliwość.

| A woman repeatedly fails a computer security test. Suddenly, her humanity is called into question.


MOTHER
(Mariia Felenko) UA 2023, 8'

https://kinopodbaranami.pl/images_lib/doc_14667_5.jpg

Wraz z wybuchem wojny w Ukrainie Katya postanawia opuścić swoje rodzinne miasto i zabrać ze sobą matkę. Jednak zajęta jest ona robieniem manicure.

| At the beginning of the war in Ukraine, Katya decides to leave her hometown and take her mother. But mother is getting her nails done.


DOVECOTE
(Marco Perego) IT 2024, 18'

https://kinopodbaranami.pl/images_lib/doc_14667_1.jpg

Mała łódź płynie kanałami Wenecji do więzienia dla kobiet, gdzie jedna z osadzonych ma szansę na nowo odkryć wolność.

| A small boat navigates the canals of Venice, Italy only to stop at a women's prison where an inmate is poised to rediscover freedom.


PATHOLOGICAL
(Alison Rich) US 2024, 17'

https://kinopodbaranami.pl/images_lib/doc_14667_6.jpg

Główna bohaterka nieustannie kłamie. Pewnego dnia budzi się i odkrywa, że jej kłamstwa stały się prawdą.

| A pathological liar wakes up one day to discover her lies have become true.


ALARMS
(Nicolas Panay) FR 2023, 17'

https://kinopodbaranami.pl/images_lib/doc_14667_0.jpg

Odpowiedzialny za plac budowy Pierre skrupulatnie nadzoruje prace, upewniając się, że postęp nie odbywa się kosztem bezpieczeństwa.

| Pierre is diligently overseeing the completion of the tumultuous construction site under his responsibility, ensuring that progress doesn't come at the cost of safety.


FAVOURITES
(Nick Russell) AU 2023, 5'

https://kinopodbaranami.pl/images_lib/doc_14667_2.jpg

Dwójka rodziców staje przed trudnym wyborem, gdy ich rodzinny wyjazd przybiera tragiczny obrót.

| Two parents face an impossible choice when their family camping trip goes terribly wrong.


THE MAN WHO COULD NOT REMAIN SILENT
(Nebojša Slijepčević) HR/BG/FR/SL 2024, 13'

https://kinopodbaranami.pl/images_lib/doc_14667_8.jpg

Bośnia, 1993 rok. Siły paramilitarne zatrzymują pociąg. Spośród 500 pasażerów tylko jeden mężczyzna ośmiela się im przeciwstawić. Oparty na prawdziwej historii film, który zdobył Złotą Palmę krótkiego metrażu na festiwalu w Cannes w 2024 roku.

| Bosnia, 1993. Paramilitary forces stop a train in an ethnic cleansing operation. Only one man out of 500 passengers dares to stand up to them. A true story and winner of the 2024 Palme D'Or at Cannes.


ROOM TAKEN
(TJ O'Grady-Peyton) IR 2023, 18'

https://kinopodbaranami.pl/images_lib/doc_14667_7.jpg

Bezdomny mężczyzna wprowadza się do domu niewidomej kobiety, która nie zdaje sobie sprawy z jego obecności. Rozwija się między nimi dziwna więź.

| A homeless man moves in with a blind woman who doesn't know he's there. A strange bond develops.


JANE AUSTEN'S PERIOD DRAMA
(Julia Aks, Steve Pinder) US 2024, 13'

https://kinopodbaranami.pl/images_lib/doc_14667_4.jpg

Anglia, rok 1813. W trakcie długo wyczekiwanych oświadczyn panna Estrogenia Talbot dostaje okres. Jej zalotnik, pan Dickley, bierze krew za wynik urazu. Szybko okaże się, jak wielkie braki w edukacji ma adorator.

| England, 1813. In the middle of a long-awaited marriage proposal, Miss Estrogenia Talbot gets her period. Her suitor, Mr. Dickley, mistakes the blood for an injury, and it soon becomes clear that his expensive education has missed a spot.


ZWIASTUN ORYGINALNY:




PATRON MEDIALNY:


archiwum