kpb

Rave - pokaz przedpremierowy

RAVE (reż. Łukasz Ronduda, Dawid Nickel)
pokaz przedpremierowy
czwartek, 5 września 2024, godz. 18.00
Kino Pod Baranami


https://kinopodbaranami.pl/images_lib/doc_14591_2.jpg

Opowieść o powiązaniu muzyki techno z historią polskiej transformacji lat 90.. Pełen archiwalnych materiałów i szczerych refleksji dokument Rave Łukasza Rondudy i Dawida Nickela będzie można zobaczyć u nas przedpremierowo w czwartek, 5 września.

Film Rave w reżyserii Łukasza Rondudy (Wszystkie nasze strachy) i Dawida Nickela (Ostatni komers - dostępny na e-kinopodbaranami.pl) zderza współczesność z unikalnymi nagraniami polskich imprez sprzed 30 lat, które reprezentowały konflikt pomiędzy miejską, artystyczną kulturą rave'ową a wiejskimi imprezami techno. Pokazywany na tegorocznym festiwalu Millennium Docs Against Gravity dokument będzie można zobaczyć przedpremierowo w Kinie Pod Baranami w czwartek, 5 września o godzinie 18.00.

Wśród młodych ludzi panuje nieustająca fascynacja i moda na lata 90., ale i krytyczna świadomość naiwności i utopijności pierwszego pokolenia techno w Polsce. Przewodnikiem po tym świecie jest Marcello Zamenhoff, performer i jeden z pionierów kultury rave w Polsce oraz dwójka młodych rejwowców: Marysia i Janusz.

Reżyserzy filmu mówią, że jest to “kreacyjny dokument" poprzedzony wieloletnią pracą dokumentacyjną i współpracą z bohaterami. Realizatorzy zgromadzili wokół siebie społeczność techno i zaangażowali twórców tej muzyki i kultury od lat 90. do współczesności, zarówno teoretyków jak i praktyków.

BILETY:
28 zł (normalny)
24 zł (ulgowy)
20 zł (klubowy/senior)

O FILMIE:
RAVE | RAVE
(Łukasz Ronduda, Dawid Nickel) PL 2024, 79’



MFF Millennium Docs Against Gravity 2024: światowa premiera, udział w Konkursie polskim

Film opowiada o muzyce techno i kulturze rave w Polsce. Przewodnikami po tym świecie są Marysia i Janusz - dwójka młodych  rave’ów z pokolenia Z - oraz Marcello Zamenhoff, performer i jeden z pionierów techno w naszym kraju. Młodzi bohaterowie są zafascynowani modą na lata 90. XX wieku, ale posiadają też krytyczną świadomość naiwności oraz utopijności postulatów osób z pierwszego polskiego pokolenia techno.

Film zderza współczesność z unikalnymi archiwami polskich imprez sprzed 30 lat, reprezentującymi konflikt pomiędzy miejską, artystyczną kulturą rave'ową a wiejskmi imprezami techno spod znaku klubu Ekwador w Manieczkach. Bohaterowie szukają odpowiedzi na podstawowe pytanie, czy młodemu pokoleniu uda się pojednać podzieloną klasowo od lat 90. XX wieku scenę klubową w Polsce?


PATRON MEDIALNY:


archiwum