Kinobranie w ogrodzie Muzeum Manggha: Perfect Days
Kinobranie w ogrodzie Muzeum Manggha
PERFECT DAYS (reż. Wim Wenders)
czwartek, 1 sierpnia 2024, godz. 21.30
Ogród Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
ul. Konopnickiej 26
🟣 ZNIŻKI W MIEJSCACH PARTNERSKICH
BILETY: 19 zł
Bilety w sprzedaży w kasach Kina i online
(Wim Wenders) JP/DE 2023, 123’
MFF w Cannes 2023 - wygrana: Złota Palma - Najlepszy aktor (Kōji Yakusho), Nagroda Jury Ekumenicznego - Nagroda główna (Wim Wenders)
MFF w Cannes 2023 - nominacja: Złota Palma - Udział w konkursie głównym (Wim Wenders)
Oscary 2024 - nominacja: Najlepszy film międzynarodowy
Hirayama to samotny sześćdziesięciolatek, który sprząta toalety publiczne w tokijskiej dzielnicy Shibuya. Kamera z uwagą przygląda się jego codziennym rytuałom: porannemu przygotowywaniu się do wyjścia, wykonywanej z niezwykłą starannością pracy, wizytom w miejskiej łaźni, popularnej jadłodajni czy ulubionym antykwariacie. Gdy Hirayama nie pracuje, czyta dobrą - choć nie najnowszą - literaturę, w samochodzie słucha muzyki z lat 60. i 70. ze starych kaset magnetofonowych, a południową przerwę w pracy wykorzystuje na fotografowanie. Gotowe zdjęcia, niczym prawdziwy artysta, poddaje bezlitosnej selekcji i gromadzi w prywatnym archiwum. Sympatię budzi też jego kolekcja sadzonek drzew, jakie znajduje w parku, a później w domu troskliwie pielęgnuje. Z kilku migawek, które są drobnym zakłóceniem codziennej rutyny i odnoszą się do przeszłości Hirayamy, domyślamy się, że życie miejskiego eremity to jego świadomy wybór, a celebracja codzienności czyni go szczęśliwym, kochającym świat i ludzi człowiekiem.
Wim Wenders, który w swoich ostatnich filmach chętnie sięgał po formę dokumentalną, nakręcił tym razem fabułę bardzo przypominającą dokument. Obok Hirayamy drugim, równie ważnym bohaterem filmu jest japońska stolica, a tokijskie toalety, które oglądamy w tym niecodziennym portrecie miasta, to prawdziwe dzieła sztuki zaprojektowane przez znanych architektów.
PERFECT DAYS (reż. Wim Wenders)
czwartek, 1 sierpnia 2024, godz. 21.30
Ogród Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
ul. Konopnickiej 26
Medytacja nad prostotą i pięknem życia. W czwartek, 1 sierpnia zapraszamy do ogrodu Muzeum Manggha na kolejny pokaz pod gwiazdami. W programie Perfect Days - najnowszy film Wima Wendersa osadzony we współczesnym Tokio. Bilety na seans w cenie 19 zł.
Mieszkający we współczesnym Tokio Hirayama (w tej roli fantastyczny Kōji Yakusho, nagrodzony za swoją kreację na festiwalu w Cannes) to człowiek małomówny i zamknięty w sobie, jednak przepełniony miłością do świata i innych. Podążając za bohaterem, odkrywamy kolejne rytuały, w które angażuje się on z całkowitym oddaniem. Z czasem nawet prozaiczna praca Hirayamy, porządkującego miejskie toalety, okazuje się niezwykłym ceremoniałem.
Ścieżką dźwiękową życia bohatera stają się harmonijne dźwięki tokijskiej ulicy oraz utwory w wykonaniu The Velvet Underground, Lou Reeda, Patti Smith i Niny Simone. Film Wima Wendersa (Lisbon Story, Pina, Niebo nad Berlinem) to uzdrawiające, poetyckie kino zmieniające codzienność w magię.
Reżyser o filmie: Poezja nie jest czymś, co można sobie zamierzyć w filmie, lecz raczej pięknym znaleziskiem, darem, który otrzymujesz jako filmowiec, od swoich aktorów, od miejsc, od światła. Od wszystkiego, co musi się złączyć, aby utworzyć coś w rodzaju "poezji w ruchu".
Ścieżką dźwiękową życia bohatera stają się harmonijne dźwięki tokijskiej ulicy oraz utwory w wykonaniu The Velvet Underground, Lou Reeda, Patti Smith i Niny Simone. Film Wima Wendersa (Lisbon Story, Pina, Niebo nad Berlinem) to uzdrawiające, poetyckie kino zmieniające codzienność w magię.
Reżyser o filmie: Poezja nie jest czymś, co można sobie zamierzyć w filmie, lecz raczej pięknym znaleziskiem, darem, który otrzymujesz jako filmowiec, od swoich aktorów, od miejsc, od światła. Od wszystkiego, co musi się złączyć, aby utworzyć coś w rodzaju "poezji w ruchu".
Pokaz odbędzie się w ogrodzie przy Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha (ul. Marii Konopnickiej 26). Do dyspozycji widzów będzie stanowisko muzealnej kawiarni Café Manggha. W przypadku złej pogody pokaz zostanie przeniesiony do sali widowiskowej lub na inny termin.
Tego samego dnia (czwartek, 1 sierpnia) o godz. 18.00 w sali widowiskowej Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha zostanie wyświetlony film Kanał Andrzeja Wajdy. To pierwszy film poświęcony tragicznym losom uczestników Powstania Warszawskiego. Film, którego literackim pierwowzorem było opowiadanie Jerzego Stefana Stawińskiego, dał początek “Polskiej Szkole Filmowej”. Do współpracy Andrzej Wajda zaprosił m.in. Kazimierza Kutza (drugi reżyser), Janusza Morgensterna (asystent reżysera) i Jerzego Lipmana (autor zdjęć). Kanał zdobył Nagrodę Specjalną Jury (ex aequo z filmem Siódma pieczęć Ingmara Bergmana) na festiwalu w Cannes w 1957 roku. Inicjatorką projekcji jest Krystyna Zachwatowicz-Wajda - łączniczka z Powstania Warszawskiego i prezeska Fundacji Kyoto-Kraków, która weźmie udział w wydarzeniu. Wstęp na seans jest wolny.
Przedsięwzięcie realizowane jest ze środków pochodzących z dofinansowania udzielonego w ramach Programu Sieci Kin Studyjnych uzyskanych na ten cel z Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej.
🟣 FILMY POD GWIAZDAMI - OGRÓD MUZEUM MANGGHA
Klimatyczne, plenerowe projekcje w ogrodzie Muzeum Manggha.
Klimatyczne, plenerowe projekcje w ogrodzie Muzeum Manggha.
🟣 AKCJA "ZBIERAJ KINO"
Sześć obejrzanych filmów to jeden bilet gratis.
Sześć obejrzanych filmów to jeden bilet gratis.
Z kuponem Zbieraj KINO - zniżki u partnerów Kinobrania.
Bilety w sprzedaży w kasach Kina i online
Miejsca nienumerowane.
O FILMIE:
PERFECT DAYS | PERFECT DAYS(Wim Wenders) JP/DE 2023, 123’
MFF w Cannes 2023 - wygrana: Złota Palma - Najlepszy aktor (Kōji Yakusho), Nagroda Jury Ekumenicznego - Nagroda główna (Wim Wenders)
MFF w Cannes 2023 - nominacja: Złota Palma - Udział w konkursie głównym (Wim Wenders)
Oscary 2024 - nominacja: Najlepszy film międzynarodowy
Hirayama to samotny sześćdziesięciolatek, który sprząta toalety publiczne w tokijskiej dzielnicy Shibuya. Kamera z uwagą przygląda się jego codziennym rytuałom: porannemu przygotowywaniu się do wyjścia, wykonywanej z niezwykłą starannością pracy, wizytom w miejskiej łaźni, popularnej jadłodajni czy ulubionym antykwariacie. Gdy Hirayama nie pracuje, czyta dobrą - choć nie najnowszą - literaturę, w samochodzie słucha muzyki z lat 60. i 70. ze starych kaset magnetofonowych, a południową przerwę w pracy wykorzystuje na fotografowanie. Gotowe zdjęcia, niczym prawdziwy artysta, poddaje bezlitosnej selekcji i gromadzi w prywatnym archiwum. Sympatię budzi też jego kolekcja sadzonek drzew, jakie znajduje w parku, a później w domu troskliwie pielęgnuje. Z kilku migawek, które są drobnym zakłóceniem codziennej rutyny i odnoszą się do przeszłości Hirayamy, domyślamy się, że życie miejskiego eremity to jego świadomy wybór, a celebracja codzienności czyni go szczęśliwym, kochającym świat i ludzi człowiekiem.
Wim Wenders, który w swoich ostatnich filmach chętnie sięgał po formę dokumentalną, nakręcił tym razem fabułę bardzo przypominającą dokument. Obok Hirayamy drugim, równie ważnym bohaterem filmu jest japońska stolica, a tokijskie toalety, które oglądamy w tym niecodziennym portrecie miasta, to prawdziwe dzieła sztuki zaprojektowane przez znanych architektów.
ZWIASTUN:
Oficjalny hasztag festiwalu: #Kinobranie2024