kpb

Baranki w pieluchach - 4 kobiety

Zapraszamy na pokaz z cyklu: Baranki w pieluchach, dla mamy i malucha!

Raz w tygodniu pokazujemy atrakcyjny, ambitny film, na który rodzice mogą przyjść wraz ze swoimi pociechami. Prezentujemy filmy premierowo goszczące na naszych ekranach.

Aby zapewnić naszym specjalnym gościom maksymalny komfort filmy są wyświetlane przy słabo wyciemnionej sali oraz z dźwiękiem odpowiednio przyciszonym. Poza tym, świadomi niewygody towarzyszącej wyjściu z maluchem na drugie piętro, gwarantujemy, że nasza obsługa dołoży wszelkich starań, aby ten problem nie zaprzątał głowy naszych Widzów!

21 sierpnia zapraszamy na pokaz filmu 4 KOBIETY!

BILETY: tylko 10 zł!




czwartek, 21 sierpnia, godz. 11.00

4 KOBIETY | NAALU PENNUNGAL
reż. Adoor Gopalakrishnan, Indie 2007, 105'

4 kobiety dowodzą, że kino indyjskie to nie tylko komercyjne, kolorowe, roztańczone Bollywood. Film Adoora Gopalakrishnana opowiada o różnych rolach, do których muszą dostosować się kobiety w społeczeństwie indyjskim. Wszędzie - zarówno w Indiach, jak i zagranicą, gdziekolwiek jest pokazywany - kobiety mocno się z nim identyfikują.

Film opisuje historie czterech kobiet, z których każda należy do innej warstwy społecznej. Bohaterkami są: prostytutka, która chce zmienić swoje życie, młoda mężatka, której z mężem nic nie łączy, bezdzietna gospodyni domowa, bardzo pragnąca dziecka i stara panna należącej do klasy średniej, która musi stawić czoło swej samotności.

W każdym z epizodów, bohaterka podporządkowuje się obowiązującym normom społecznym, które musi respektować z racji na swą płeć. Chociaż Kerala to miejsce, gdzie od lat panuje matriarchat i gdzie jest silna pozycja kobiet, paradoksalnie, każda z tych norm oferuje kobietom niemal w równiej mierze wolność, jak i zniewolenie.

Adoor Gopalakrishnan jest jednym z najczęściej honorowanych i najbardziej docenianych współvczesnych reżyserów indyjskich. 4 kobiety to wyjątkowa okazja do zapoznania się z tym nieznanym w Polsce autorem. 

Reżyser o filmie: W matriarchalnej Kerali kobiety zajmowały zaszczytne miejsce zarówno w rodzinie, jak i w społeczeństwie. W pewnych sprawach były niezależne, lecz w innych - związane konwenansami. Chociaż historie te dzieją się w latach 40. i 60. w wielu aspektach są aktualne.


Adoor Gopalakrishnan to jeden z najbardziej cenionych reżyserów w Indiach, który w największym stopniu kontynuuje filmowe dziedzictwo Satyajita Raya. Wpływ Raya jest widoczny w jego subtelnych, pełnych humanizmu i starannie komponowanych obrazach. Wszystkie osadzone są w Kerali, prowincji południowych Indii, gdzie Adoor dorastał. Wyrobił swój własny styl, z jednej strony zakorzeniony w tradycji, z drugiej - skierowany na problemy polityczne, religijne, odpowiedzialności osobistej o uniwersalnym wymiarze. New York Times


Cykl poleca:

Bookmark and Share

archiwum