kpb

54. Krakowski Festiwal Filmowy - filmy konkursowe


54. KRAKOWSKI FESTIWAL FILMOWY - filmy konkursowe

*** 10 DOKUMENTÓW W KONKURSIE MUZYCZNYM


   
Studio Muscle Shoals                    Rap idzie na wojnę                      Nowa Warszawa 

Dziesięć pełnometrażowych dokumentów muzycznych zakwalifikowało się do konkursu DocFilmMusic 54. Krakowskiego Festiwalu Filmowego.

DocFilmMusic, najmłodszy spośród czterech konkursów Krakowskiego Festiwalu Filmowego, odbędzie się po raz drugi. Do selekcji można było zgłaszać muzyczne filmy dokumentalne o czasie trwania powyżej 30 minut. Na zwycięzcę tej sekcji czeka Grand Prix Złoty Hejnał oraz nagroda pieniężna o wartości 20 000 złotych.

- Film muzyczny nie musi znaczyć błahy – mówi Krzysztof Gierat, dyrektor Krakowskiego Festiwalu Filmowego. - Wśród tegorocznych propozycji są filmy o kultowych zjawiskach i miejscach, są tytuły dokumentujące marzenia o wolności, są wreszcie przejmujące portrety o samotności gwiazd. Z kinowych głośników popłyną bardzo mocno zróżnicowane dźwięki: od flamenco, reggae i rapu po jazz, rock i punk.

W konkursowe szranki stanie 10 starannie wyselekcjonowanych tytułów ze świata i z Polski. Wśród nich będą premiery światowe i międzynarodowe, a wszystkie filmy pokazane zostaną  w naszym kraju po raz pierwszy.

James Booker - maharadża z Luizjany przywoła postać nowoorleańskiego wirtuoza fortepianu, nazywanego „czarnym Liberace” z powodu koloru skóry, homoseksualnej orientacji i ekstrawaganckiego stylu bycia na scenie. Mój domek na prerii, kanadyjski dokumentalny musical wypełniony nastrojowymi piosenkami z pogranicza indie rocka i folku, opowie o traumatycznym dzieciństwie, utracie wiary i zmaganiach z własną tożsamością, transseksualnej artystki Rae Spoon. Twórcy filmu Studio Muscle Shoals zabiorą widzów do legendarnego studia nagrań w Alabamie, które naznaczyło swym charakterystycznym brzmieniem amerykański rock, soul czy R&B. Film, przez który przewija się parada gwiazd takich jak Aretha Franklin, The Rolling Stones czy Bob Dylan zdobył już sympatię widzów na festiwalach w Sundance, Amsterdamie oraz SXSW.

Drapieżny i kręcony ukrytą kamerą Rap idzie na wojnę pokaże walkę muzycznego podziemia z totalitarnym systemem na Kubie, a wzruszające Pieśni odkupienia odkryją przed nami pokłady wrażliwości skazanych na wieloletnie wyroki Jamajczyków. W krakowskich kinach zabrzmi także nieokiełznane flamenco (Pożegnanie z Trianą), mocny polski punk z PRL-u (Za to, że żyjemy, czyli punk z Wrocka), najwyższej jakości bułgarski jazz (W deszczowy dzień) i brazylijskie rytmy w portrecie wirtuoza akordeonu (Dominguinhos).

Wydarzeniem będzie zapewne Nowa Warszawa wyreżyserowana przez nominowanego do Oscara za Królika po berlińsku, Bartosza Konopkę. Film jest zapisem projektu Stanisławy Celińskiej i zespołu Royal String Quartet. Nowe aranżacje znanych piosenek o Warszawie przeplatają się tu z opowieścią o artystce, której los w szczególny sposób zespolił się z historią stolicy.

Obok konkursu DocFilmMusic dokumenty muzyczne znajdą się także w pozakonkursowej sekcji Dźwięki muzyki prezentowanej w plenerowym Kinie Pod Wawelem. Podobnie jak w ubiegłym roku nad programem tej sekcji będzie czuwał dziennikarz muzyczny Piotr Metz.

     
Lista filmów zakwalifikowanych do konkursu pełnometrażowych dokumentów muzycznych DocFilmMusic:

Dominguinhos, reż. Joaquim Castro, Mariana Aydar, Eduardo Nazarian, 2014, 79' - Brazylia 
James Booker - maharadża z Luizjany (Bayou Maharajah), reż. Lily Keber, 2013, 98' - USA
Mój domek na prerii (My Prairie Home), reż. Chelsea McMullan, 2013, 76' - Kanada
Nowa Warszawa, reż. Bartosz Konopka, 2014, 69' -  Polska
Pieśni odkupienia (Songs of Redemption), reż. Amanda Sans, Miquel Galofre, 2013, 79' - Jamajka/Hiszpania
Pożegnanie z Trianą (Triana Pure and Pure), reż. Ricardo Pachón, 2013, 72' 
Rap idzie na wojnę (Rap Is War, Viva Cuba Libre), reż. Jesse Acevedo, 2013, 79' - Kuba/USA
Studio Muscle Shoals (Muscle Shoals), reż. Greg Camalier, 2013, 112' - USA
W deszczowy dzień (Rainy Day), reż. Andrey Chertov, 2013, 78' - Bułgaria
Za to, że żyjemy, czyli punk z Wrocka, reż. Tomasz Nuzban, 2014, 71' - Polska

---------------------

*** 20 FILMÓW W KONKURSIE DOKUMENTALNYM


 
Krew                                                 Czas zabijania                          Wściekłe babcie

W zmaganiach o Złoty Róg weźmie udział 20 tytułów.

Do konkursu dokumentalnego dopuszczone są filmy, których czas trwania jest dłuższy niż 30 minut.  O główną nagrodę czyli Złoty Róg ubiegać się będzie 10 średniometrażowych oraz 10 pełnometrażowych filmów dokumentalnych. To już ósma edycja konkursu, który pojawił się w programie krakowskiej imprezy w 2007 roku.

- Krakowski Festiwal Filmowy zawsze był ostoją dokumentów bardzo humanistycznych w swojej wymowie, skupionych na człowieku i jego indywidualnych dramatach i radościach – mówi Anna Ewa Dziedzic, rzecznik Festiwalu. – W tym roku otwieramy się nieco szerzej na problemy społeczne i polityczne, ale nadal jednostka pozostaje w centrum naszego zainteresowania.

W nurt filmów przedstawiający bohaterów uwikłanych w historię dobrze wpisują się opowieści o młodych syryjskich rewolucjonistach (Powrót do Homs), negocjatorach pokojowego współistnienia Serbii i Kosowa (Mediatorzy), patrolach wyłapujących nielegalnych imigrantów na serbsko-węgierskiej granicy (Wyższa konieczność) czy wreszcie opowieść o prowadzonej poza ringiem, w  obronie religijnych przekonań, walce najsłynniejszego boksera świata (Potyczki Muhammada Alego).

Na przeciwległym biegunie plasują się filmy dokumentujące życie rodzinne, często dalekie od wzorcowych wyobrażeń. Twórcy I co dalej z Tobą Karolinko – Norwid i Nicole sprawdzają jak radzi sobie obecnie, stając przed wyzwaniami samotnego macierzyństwa, Karolina, która zadebiutowała na ekranie w Cześć Tereska! Roberta Glińskiego. Warto zaznaczyć, że film kontynuuje wątki podjęte w 2003 roku  w I co dalej z Tobą Karolinko. Karin Ekberg towarzyszy z kamerą przygotowaniom do rozstania rodziców, którzy byli małżeństwem 38 lat, rejestruje towarzyszące im emocje (Rozdział życia). Idan trenuje sztuki walki pod okiem swojego ojca, którego z kolei szkolił dziadek, ocalały z Holocaustu (Stworzony do walki).

Wątek rodzinny splata się ciasno z wątkiem historycznym w filmie Niegdyś moja matka Sophii Turkiewicz, gdzie reżyserka docieka przyczyn, dla których jej matka emigrantka, oddała córkę do domu dziecka, a wszystko zostało z rozmachem nakreślone na tle fresku o tułaczce syberyjskich zesłańców.

Konkurs dokumentalny 54.KFF pozwoli także przyjrzeć się różnym obliczom miłości. Janusz, mimo przebytego udaru, nie wyobraża sobie życia bez nurkowania, jego partnerka i rehabilitantka Asia próbuje odwieść go od niebezpiecznego zajęcia (Deep Love); całkowicie sparaliżowanej Tovie choroba nie przeszkadza w pomaganiu klientom w odnajdywaniu ich drugiej połówki (Swatka); małżeństwo ministra sportu Republiki Abchaskiej z dużo młodszą śpiewaczką operową z Rosji nie jest usłane różami, zwłaszcza że dają o sobie znać różnice kulturowe (Efekt domina).

Ostatni konkursowy tytuł części pełnometrażowej zostanie uzupełniony w późniejszym terminie.

Lista filmów zakwalifikowanych do konkursu dokumentalnego:

Średniometrażowe (do 60 min.):
1. Czas zabijania, reż. Jaap van Hoewijk, 2013, Holandia, 54'
2. Holanda del sol, reż. Daniel Abma, Florian Lampersberger, 2013, Niemcy, 45'
3. I co dalej z Tobą Karolinko – Norwid i Nicole, reż. Karolina Bendera, 2014, Polska, 60'
4. Krew, reż. Alina Rudnitskaya, 2013, Rosja, 59'
5. Mediatorzy, reż. Karen Stokkendal Poulsen, 2013, Dania, 59'
6. Plac, reż. Livia Gyarmathy, 2013, Węgry, 52'
7. Pozwól kochać, pozwól marzyć, reż. Monika Nawrot, Dominik Górski, 2013, Polska, 55'
8. Stworzony do walki (Choose to Fight), reż. Itay Ivne, Izrael 2013, 51'
9. Swatka, reż. Dan Wasserman, 2013, Izrael, 50'
10. Wyższa konieczność, reż. Viktor Oszkár Nagy, András Petrik, 2013, Węgry, 50'

Długometrażowe (powyżej 60 min.):
1. Deep Love, reż. Jan. P. Matuszyński, 2013, Polska, 84'
2. Efekt domina, reż. Elwira Niewiera, Piotr Rosołowski, 2014, Polska, Niemcy, 76'
3. Gdzie czas się zatrzymuje, reż. Monika Grassl, 2013, Niemcy, 75'
4. Niegdyś moja matka, reż. Sophia Turkiewicz, 2013, Australia, Polska, 75'
5. Potyczki Muhammada Alego, reż. Bill Siegel, 2014, USA, 94'
6. Powrót do Homs, reż. Talal Derki, 2013, Syria, Niemcy, 90'
7. Rozdział życia, reż. Karin Ekberg, 2013, Szwecja, 70'
8. Wściekłe babcie, reż. Håvard Bustnes, 2013, Norwegia, Dania, Włochy, 78'
9. Zakochani w ogrodach, reż. Virpi Suutari, 2014, Finlandia, 73'


---------------------

*** 39 FILMÓW W KONKURSIE KRÓTKOMETRAŻOWYM

    
Brutus                                            
Tylko Solomon Lee                       Rozmowa
 
O Złotego Smoka będzie rywalizować 39 tytułów.

Konkurs krótkometrażowy to najbardziej różnorodny konkurs Krakowskiego Festiwalu Filmowego. Mieszają się w nim trzy gatunki – dokument, animacja i fabuła, a filmy pochodzą z przeróżnych zakątków świata.

Wśród krótkometrażowych dokumentów znacząca jest reprezentacja filmów iberoamerykańskich, bliskich natury i skupionych wokół fundamentalnych tematów jak narodziny, życie i śmierć. Pojawi się ciepły poetycki Wielki dom o kubańskiej porodówce; opowieść o brazylijskim św. Franciszku – Matiasie i jego małym folwarku zwierzęcym (Matias), czy szlachetne, proste kino o życiu rodziców po tragicznej śmierci dziecka (Raj).  Po drugiej stronie oceanu dominuje wielka historia oczami jej prostych uczestników. Przed kamerą  problemy migracji w różnych wymiarach, począwszy od ucieczki przed Holocaustem (W poszukiwaniu utraconego czasu), po marzenia o lepszym świecie (Zamki w Hiszpanii i Dwóch na granicy).  Alex Lora Cercos, laureat Złotego Smoka 2012 za Gambit Odyseusza  ma w konkursie dwa filmy: afrykańską  miniaturkę dokumentalną (Dziura w niebie) oraz szokującą fabułę o alienacji (Tylko Solomon Lee).

W fabularnej części konkursu krótkometrażowego będzie egzotycznie. Tegoroczne  filmy  są niekonwencjonalne, chwilami drastyczne, nawet jeśli analizują banalną codzienność jak koreańska Gospodyni domowa o znużeniu życiem rodzinnym czy kolumbijskie Wieczne światło o miłości do grobowej deski. Od spraw ostatecznych nie ucieka też kino europejskie. Podobnie jak w ubiegłym roku mocną reprezentację w krótkich formach fabularnych ma kino brytyjskie, w którym pojawiają się gwiazdy oscarowego formatu, jak choćby Sally Hawkins w trzymającej w napięciu rozmowie z potencjalnym samobójcą (Rozmowa telefoniczna).

Tegoroczne animacje to same perełki, zarówno w mini esejach filozoficznych (Śnieżna chata), jak i w pięknych fabularnych opowieściach (Kiedy mężczyzna spotyka kobietę), stawiających czoła tematom zdawałoby się zarezerwowanym dla fabuły i dokumentu, jak Holocaust z punktu widzenia psa (Brutus) czy zrealizowanych w formule kina gatunkowego (horror Prezent).

Polskę w konkursie krótkometrażowym będą reprezentować dokument Salon sióstr W. Jakuba Stożka, laureata Złotego Smoka 2010; oparta na faktach fabuła Źle nam z oczu patrzy i szczególnie silna ekipa animatorów z Piotrem Dumałą i Jerzym Kucią, laureatem Smoka Smoków  2010, na czele.

Lista filmów zakwalifikowanych do konkursu krótkometrażowego:

Dokument:


1. Dwóch na granicy (Two at the Border), reż. Felicitas Sonvilla, Tuna Kaptan, 2013, Niemcy, 30'
2. Pozytyw (Positive), reż. Polina Kelm, 2013, Ukraina, 29'
3. Mama (Mom), reż. Lidia Sheinin, 2013, Rosja, 28'  
4. Minerita, reż. Raul De la Fuente, 2013, Hiszpania, Boliwia, 27'
5. Gaza (On the Spot: Gaza), reż. Eszter Borbala Cseke, Andras S. Takacs, 2013, Węgry, 27'
6. Zamki w Hiszpanii (Castles in Spain), reż. Pauline Horovitz, 2013, Francja, 26'
7. Matias, reż. Ricardo Martensen, Felipe Tomazelli, 2014, Brazylia, 26'
8. W poszukiwaniu utraconego czasu (Broken Branches), reż. Ayala Sharot, 2014, Izrael, 25'
9. Vegas, reż. Łukasz Konopa, 2013, Wielka Brytania, 24 min.
10. Wielki dom (The Big House), reż. Juliette Touin, 2013, Kuba, 24'
11. Raj (A Paradise), reż. Jayisha Patel, 2013, Kuba, Wielka Brytania, 14'
12. A hole in the sky, reż. Alex Lora Cercos, Antonio Tibaldi, 2013, Hiszpania, 10'
13. Salon sióstr W., reż. Jakub Stożek, 2013, Polska, 30'                        

Fabuła:

1. Przysługa (The Way of All Flesh), reż. Deben Van Dam, 2013, Belgia, 26'
2. Gospodyni domowa (The Housewife), reż. Jayil Pak, 2014, Korea Południowa, 25'
3. Cień (Shadow), reż. Lorenzo Recio, 2013, Francja, 23'
4. Lustrzanka (SLR), reż. Stephen Fingleton, 2013, Wielka Brytania, Irlandia, 22'
5. Rozmowa (The Phone Call), reż. Mat Kirkby, 2013, Wielka Brytania, 21'
6. W imię honoru (In the Name of Honor), reż. Nathalie Leclercq, 2013, Belgia, 20'
7. Tylko Solomon Lee (Only Solomon Lee), reż. Alex Lora Cercos, 2013, Hiszpania, USA, 15'
8. Bliskość (Close), reż. Geoffrey Taylor, 2013, Wielka Brytania, 15'
9. Grand Canal, reż. Johnny Ma, 2013, Chiny, 19'
10. Wieczne światło (Lux Aeterna), reż. Carlos Tribiño Mamby, 2013, Kolumbia, 16'
11. Źle nam z oczu patrzy (You Keep An Eye On Us), reż. Arek Biedrzycki, 2014, Polska, 25'  

Animacja:

1. Włos (Hair), reż. Delphine Hermans, 2013, Belgia, 8'
2. From Earth and Ink, reż. Jonathan Laskar, 2013, Szwajcaria, 5'
3. Through the Hawthorn, reż. Anna Benner, Pia Borg, Gemma Burditt, 2013, Wielka Brytania, 8'
4. Upominek (The Present), reż. Joe Hsieh, 2013, Tajwan, 15'
5. Uzurpator (Impostor), reż. Elie Chapuis, 2013, Szwajcaria, Francja, 7'
6. Piaskiem po oczach (Confusion Through Sand), reż. Danny Madden, 2013, USA, 12'
7. The Obvious Child, reż. Stephen Irwin, 2013, Wielka Brytania, 12'
8. Kiedy mężczyzna spotyka kobietę (Man Meets Woman), reż. Dmitry Geller, 2014, Rosja, 17'
9. Brutus (Brut), reż. Svetlana Filippova, 2014, Rosja, 13'
10. Śnieżna chata (Snow Hut), reż. Yoriko Mizushiri, 2013, Japonia, 5'
11. Łaźnia (Baths), reż. Tomek Ducki, 2013, Polska, 4'
12. Lato 2014 (Summer 2014), reż. Wojciech Sobczyk, 2014, Polska, 12'
13. Hipopotamy, reż. Piotr Dumała, 2014, Polska, 12'
14. Fuga na wiolonczelę, trąbkę i pejzaż, reż. Jerzy Kucia, Polska, 18'
15. tytuł zostanie potwierdzony wkrótce   


---------------------

*** 42 FILMY W KONKURSIE POLSKIM

     
Hipopotamy                                     Mleczny brat                                   Nóż w wozie

Krakowski Festiwal Filmowy to zwierciadło naszego kina w obszarze, w którym odnosimy największe sukcesy na świecie – mówi Krzysztof Gierat, dyrektor Festiwalu. – Konkurs polski wzbudza rokrocznie największe emocje. Nic dziwnego, to tu zaczynają swoje międzynarodowe kariery ci, którzy zwyciężą lub zostaną w gąszczu propozycji dostrzeżeni przez zagranicznych gości.

W tym roku utrzymuje się trend, który zaczął się krystalizować podczas poprzednich edycji krakowskiego festiwalu – polscy filmowcy wolą kręcić za granicą. Efekt bywa spektakularny, jak w filmie 6 kroków, który dokumentuje teorię sześciu stopni oddalenia, lub w poruszającym obrazie Samuel fabularzysty Jana Kidawy-Błońskiego, który musiał swojego bohatera i bohatera polskiej ziemi odnaleźć w Izraelu, czy wreszcie w Efekcie domina, bardzo aktualnej w kontekście wydarzeń na Ukrainie opowieści o miłości w zapomnianej przez świat Abchazji.

Film dokumentalny to doskonałe narzędzie do zwrócenia uwagi na ludzi z marginesu, wykluczonych na własne życzenie lub wyrokami historii, a polscy twórcy sięgają po to narzędzie umiejętnie i z wyczuciem. W programie 54. edycji KFF znajdą się  filmy o najprostszej radości istnienia (To tylko marzenia), o walce o życie (Salon sióstr W.), o potrzebie pozostawienia po sobie śladu (One Man Show) czy o odpowiedzialności za drugą istotę (Werka). Film dokumentalny to także pryzmat, przez który obserwuje się rzeczywistość. To było największą siłą filmów Krzysztofa Kieślowskiego, Wojciecha Wiszniewskiego czy Kazimierza Karabasza. Młodzi twórcy  podążają ich śladem, z ironią przypatrując się polskiej potrzebie hołdowania historycznym zwycięstwom (Ze wsi Grunwald), złośliwie portretując walkę płci (Sonda o mężczyznach) czy nostalgicznie żegnając odchodzący na zawsze cyrk objazdowy (Nóż w wozie). Warto odnotować, że niemal wszystkie konkursowe filmy dokumentalne otrzymały wsparcie Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej. Wyjątkowo mocną reprezentację przygotował także w tym roku Program 2 TVP.

- Fabularna część konkursu powinna zadowolić tych, którzy uskarżali się, że polskie fabuły krótkometrażowe są szkolnymi wprawkami operatorskimi czy etiudami aktorskimi, podczas gdy na świecie shorty z udziałem wybitnych aktorów wychodzą spod rąk dojrzałych twórców. Tymczasem mamy takie filmy w Polsce. – mówi Barbara Orlicz-Szczypuła, dyrektor Biura Programowego. - Doskonałe propozycje przesłały szkoły: z Katowic (Źle nam z oczu patrzy), z Łodzi (Fragmenty), ze Szkoły Wajdy (Mleczny brat), ze Studia Munka (Ojcze masz), a nawet z Białegostoku (Franek).

W części konkursu poświęconej animacji pojawią się nowe filmy mistrzów oraz ich uczniów – Piotr Dumała przywiezie Hipopotamy, Jerzy KuciaFugę na wiolonczelę, trąbkę i pejzaż, a Witold Giersz – Signum. Spośród 11 animacji z konkursu polskiego 4 zostały wybrane do równoległego udziału w międzynarodowym konkursie krótkometrażowym.
 
Lista filmów zakwalifikowanych do konkursu polskiego:

Dokument:

1. 6 kroków (6 Degrees), reż. Bartosz Dombrowski, 2013, 85’
2. Był bunt (Rebellion), reż. Małgorzata Kozera, 2014, 55’
3. Co dalej z tobą Karolinko- Norwid and Nicole (What's next Karolinka - Norwid and Nicole), reż. Karolina Bendera, 2014, 60’
4. Deep Love, reż. Jan P. Matuszyński, 2013, 84’ 
5. Dom na głowie (House on the Head), reż. Adam Palenta, 2014, 28’
6. Efekt domina (The Domino Effect), reż. Elwira Niewiera, Piotr Rosołowski, 2014, 76’
7. Nowa Warszawa (The New Warsaw), reż. Bartosz Konopka, 2014, 69’
8. Nowy wspaniały świat (Brave New World), reż. Maria Zmarz-Koczanowicz, 2013, 52’           
9. Nóż w wozie (Knife in the Wife), reż. Vita Drygas, 2014, 11’
10. One Man Show, reż. Jakub Piątek, 2014, 64’
11. Pozwól kochać, pozwól marzyć (Let them love, let them dream), reż. Monika Nawrot, Dominik Górski, 2013, 55’
12. Razem (Together), reż. Maciej Adamek, 2014, 50’
13. Salon sióstr W. (W. Sisters' Beauty Salon), reż. Jakub Stożek, 2013, 30’
14. Samuel, reż. Jan Kidawa-Błoński, 2013, 75’      
15. Sen o Warszawie (A Dream of Warsaw), reż. Krzysztof Magowski, 2014, 104’
16. Siłaczka (The Strongwoman), reż. Kacper Czubak, Iwona Kaliszewska, 2014, 16’ 
17. Sonda o mężczyznach (Survey about Men), reż. Mateusz Głowacki, 2014, 30’
18. To tylko marzenia (It's Only a Dream), reż. Jakub Michnikowski, 2014, 21’
19. Werka, reż. Paweł Łoziński, 2014, 46’
20. Za to, że żyjemy, czyli punk z Wrocka (For Being Alive), reż. Tomasz Nuzban, 2014, 71’
21. Ze wsi Grunwald (From Grunwald Village), reż. Artur Wierzbicki, 2014, 20’ 

Fabuła:

1. Chłopcy (The Boys), reż. Paweł Orwat, 2013, 22’            
2. Fragmenty (Fragments), reż. Agnieszka Woszczyńska, 2014, 25’ 
3. Franek (Frank), reż. Bartek Tryzna, 2013, 5’
4. Gry (Games), reż. Maciej Marczewski, 2013, 30’                       
5. Mleczny brat (Milky Brother), reż. Vahram Mkhitaryan, 2014, 30’
6. Naturalni (The Naturals), reż. Kristoffer Rus, 2014, 30’
7. Ojcze masz (Father`s Day), reż. Kacper Lisowski, 2013, 33’ 
8. Światło w sierpniu (Light in August), reż. Matej Bobrik, 2014, 23’ 
9. TRASHHH, reż. Filip Syczyński, 2014, 22’ 
10. Źle nam z oczu patrzy (You Keep An Eye On Us), reż. Arek Biedrzycki, 2014, 25’


Animacja:

1. Ex Animo, reż. Wojciech Wojtkowski, 2013, 6’  
2. Fuga na wiolonczelę trąbkę i pejzaż (Fugue for Cello, Trumpet and Landscape), reż. Jerzy Kucia, 2014, 18’ 
3. Hipopotamy (Hippos), reż. Piotr Dumała, 2014, 12’
4. Konstrukcja (Construction), reż. Andrea Guizar, 2013, 6’ 
5. Lato 2014 (Summer 2014), reż. Wojciech Sobczyk, 2014, 12’
6. Łaźnia (Baths), Tomek Ducki, 2013, 4’ 
7. Niedźwiedź (The Bear), reż. Zofia Antoniak, 2013, 4’
8. Nieprawdopodobnie elastyczny człowiek (The incredible elastic man), reż. Karolina Specht, 2013, 5’
9. Signum, reż. Witold Giersz, 2013, 13’
10. under_construction, reż. Marcin Wojciechowski, 2014, 8’
11. Zmysły prysły (Lost Senses), reż. Marcin Wasilewski, 2013, 6’


Więcej o filmach konkursowych na: www.krakowfilmfestival.pl

archiwum