Obraz <-> Dźwięk - wieczór multimedialny: FACES #2, BLOKADA
OBRAZ <-> DŹWIĘK
wieczór multimedialny
FACES #2 - Huib Emmer i Joost van Veen
BLOKADA - Siergiej Łoźnica
9 lipca 2006, godz. 20.30
Zapraszamy na specjalny wieczór filmowy, którego motywem przewodnim będzie interakcja między obrazem a dźwiękiem, ich wzajemne relacje i wspólna moc oddziaływania.
W programie: FACES – niezwykły spektakl muzyczny holenderskiego duetu, manipulującego obrazem i dźwiękiem oraz znakomity, nagrodzony na tegorocznym 46. Krakowskim Festiwalu Filmowym, dokument BLOKADA – archiwalne zdjęcia, których wymowa wzmocniona została współczesnym udźwiękowieniem.
FACES #2 – spektakl filmowo-muzyczny na żywo
reż. Huib Emmer i Joost van Veen (Holandia), czas trwania ok. 30’
Faces #2 to performance obrazu i światła autorstwa dwóch holenderskich artystów: twórcy kina niezależnego Joosta van Veena oraz kompozytora Huiba Emmera. Wyświetlane z laptopa obrazy manipulowane są na żywo i łączone z dźwiękami z samplera, sequencera i aparatu do efektów.
Obrazy pochodzą z szerokiego zasobu niecodziennych źródeł i poddane zostają zaawansowanej obróbce takiej, jak na przykład wywoływanie taśmy 16 mm i poddanie jej chemicznemu forsowaniu, zmiana koloru, tekstury czy też innego rodzaju procesy.
Dźwięk składa się z sampli z filmów, sekwencji rytmicznych, rozmaitych hałasów i upiornych głosów, które są łączone w trakcie performance’u w taki sposób, że dochodzi do reakcji obrazu i dźwięku, które zaczynają narzucać tempo, powtórzenie i ogólne szaleństwo.
Miejsca, gdzie Faces miało miejsce dotychczas:
Skif Festiwal St. Petersburg 2005
Nederlandse Filmdagen Utrecht 2005
Nova Cinema Bruksela 2005
Lantaren Venster Rotterdam 2006
Joost van Veen i Huib Emmer rozpoczęli współpracę w 2005 roku przy wsparciu Rotterdam Art Foundation.
BLOKADA | BLOKADA – dokument eksperymentalny
reż. Siergiej Łoźnica, Rosja 2005, czas trwania 52’
Grand Prix 46. Krakowskiego Festiwalu Filmowego - Złoty Smok
Film montażowy złożony z unikalnych materiałów archiwalnych nakręconych podczas blokady Leningradu w latach 1941-44. Życie codzienne cywilów i żołnierzy pokazane zostało bez komentarza i muzyki, z wykorzystaniem jedynie naturalnych odgłosów. Dzięki temu widz ma wrażenie, jakby to wszystko zdarzyło się zaledwie wczoraj.